Ziggo gaat Viaplay aan klanten aanbieden: Formule 1 blijft bij Ziggo

Viaplay is de voor Nederland nieuwe streamingdienst van Nordic Entertainment Group (NENT) die volgend jaar op de markt wordt gebracht. Naast entertainment – dat hoofdzakelijk bestaat uit films en series die NENT exclusief voor Viaplay heeft laten maken – speelt ook sport een belangrijke rol bij de streamingdienst. Zo is Max Verstappen in Formule 1 de komende drie jaar bij Viaplay te bekijken. Ook heeft de streamingdienst de komende vijf jaar de uitzendrechten van het Duitse Bundesliga-voetbal. En zijn alle PDC Darts toernooien met Michael van Gerwen exclusief bij Viaplay te bekijken. Daarnaast heeft NENT de uitzendrechten van enkele minder bekeken sporten in bezit en verhuist het Engelse Premier League-voetbal deze zomer van Ziggo Sport naar Viaplay. NENT heeft daarnaast plannen om over twee jaar een serieus bod te doen op de uitzendrechten van het Nederlandse Eredivisie-voetbal dat nog drie jaar bij ESPN te zien is.
Ziggo
Alle bijna vier miljoen Ziggo-klanten kunnen een extra abonnement kopen voor Viaplay. De maandprijs van het Viaplay-abonnement is €13,99. Het staat overigens distributeurs vrij om Viaplay met kortingen of binnen eigen abonnementsvormen aan te bieden. Dit is de uitkomst van een meerjarige overeenkomst die NENT met VodafoneZiggo heeft gesloten. VodafoneZiggo had eerder aan klanten beloofd dat naar Formule 1 kijken ook in 2022 bij het kabelbedrijf mogelijk blijft. Het is overigens geen exclusieve overeenkomst die NENT met VodafoneZiggo heeft gesloten. Dit betekent dat NENT ook met andere distributeurs een dergelijke overeenkomst kan afsluiten. Eerder werd al duidelijk dat NENT gesprekken zou voeren met KPN en Delta Fiber over mogelijke samenwerking. Viaplay begint op 1 maart 2022 in Nederland.
NENT
Kim Poder, Chief Commercial Officer van de NENT Group: "We zijn verheugd om deze langdurige samenwerking met een van de toonaangevende providers in Nederland aan te kondigen. Ziggo heeft een groot bereik en een sterke positie op sportgebied. We gaan zoveel mogelijk kijkers kennis laten maken met Viaplay. De samenwerking zal het voor Ziggo-klanten makkelijk maken om vanaf dag één te genieten van ons unieke aanbod."
VodafoneZiggo
Robin Kroes, Chief Strategy & Content Officer bij VodafoneZiggo: "We willen onze klanten op een gemakkelijke manier toegang geven tot al hun favoriete content, inclusief sport. Deze samenwerking helpt om dat doel te bereiken, dus we zijn blij dat we tot een samenwerking met Viaplay zijn gekomen."