Kies nú voor een abonnement met korting Word abonnee
Abonneer nú met korting Word abonnee
  1. Nieuws

    Ziggo heeft goede weg gevonden: meer klanten

    De toekomst van VodafoneZiggo is na publicatie van de eerste kwartaalcijfers van 2019 iets fleuriger geworden. Het mediabedrijf presteert goed bij de verkoop van vaste internet en mobiele abonnementen.
    Jarco Kriek
    7 mei 2019
    comments 3
    Ziggo heeft goede weg gevonden: meer klanten
    Foto ANP

    En juist internet en mobiel zijn in de toekomst de belangrijkste diensten voor providers die zowel vaste als mobiele diensten aan Nederlanders verkopen. Dat VodafoneZiggo beter presteert dan werd gedacht, komt mede door de goede cijfers die de kabeltak Ziggo heeft behaald. Overigens zijn de kwartaalcijfers van VodafoneZiggo niet over de gehele linie een hosanna-verhaal. Zo daalde bijvoorbeeld de omzet met een procent naar 963 miljoen euro. Maar de omzetdaling is lager dan KPN vorige week publiceerde.

     

    Meer vaste klanten

    Opvallend is de stijging van het aantal vaste klanten bij Ziggo met 12.300. Omdat vaste klanten bij Ziggo standaard het DKTV-abonnement kopen met daarin ongecodeerde digitale tv en radio is het aantal tv-klanten bij Ziggo met gelijke aantallen gestegen naar 3,89 miljoen. Het is voor het eerst in lange tijd dat Ziggo een dergelijke groei van het aantal tv-klanten heeft gerapporteerd. De netwerkbezetting steeg hierdoor naar 53,9 procent. Dit betekent dat 54 van de 100 woningen in het verzorgingsgebied van Ziggo vaste diensten bij dit bedrijf kopen. Het aantal verkochte internetabonnementen steeg met 6.500. Het totaal aantal verkochte abonnementen bij kabeltak Ziggo daalde wel met 37.000. Dit heeft te maken met het dalende aantal verkochte abonnementen voor vaste telefonie. Mede hierdoor is een verschuiving van het aantal multiplay-klanten zichtbaar. Het aantal klanten met tv, internet en telefoon (triple play) daalde bij Ziggo. Daar stond een stijging van het aantal klanten met tv en internet (duo play) tegenover.

     

    Digitale tv-abonnementen

    Bij Ziggo bestaat een ingewikkelde situatie bij het duiden van het aantal tv-abonnementen. Omdat alle klanten bij Ziggo minimaal het DKTV-abonnement als basis moeten kopen voor het krijgen van toegang tot het netwerk is het aantal tv-klanten gestegen. Het aantal digitale tv-klanten bij Ziggo is echter met 3.800 gedaald. Het gaat bij dit cijfer om klanten die de aanvullende digitale en gecodeerde tv-abonnementsvormen TV Standaard en Ziggo Movies & Series XL kopen. Dit wil echter niet zeggen dat het aantal digitale kijkers is afgenomen. Dit aantal is namelijk toegenomen omdat Ziggo analoge tv in een deel van het verzorgingsgebied heeft uitgezet. Bij DKTV wordt namelijk analoog (mits beschikbaar) en een ongecodeerd zenderaanbod van rond de 100 tv- en radiozenders geleverd.

    ZiggoVodafoneVodafoneZiggokwartaalcijfersabonnemententelevisietvinternetbellentelefoontelefonieCanalDigitaalanaloogklanten

    Reacties

  1. Interview

    • *

      Bob Sikkes

      Kopen zonder kijken

      Bob Sikkes is de steun en toeverlaat van mensen die meedoen aan Kopen zonder kijken. Aan de vooravond van weer een nieuw seizoen troffen we de makelaar op zijn praatstoel.
      Reacties0 reactie(s)