Ziggo informeert klanten persoonlijk over prijsverhoging

Ziggo maakte onlangs bekend de prijzen van de meest afgenomen Alles-in-1-abonnementen met €2,55 per maand te verhogen. Een prijsverhoging die volgens het kabelbedrijf onder meer vanwege de hogere kosten voor het aanbieden van sport, films en series nodig is. Ook neemt het dataverbruik bij vaste internetdiensten fors toe. Hierdoor zegt Ziggo te moeten investeren in het eigen kabelnetwerk. Klanten kunnen naar aanleiding van de prijsverhoging het nog doorlopende abonnement kosteloos opzeggen.
Ook KPN verhoogt prijzen
Of overstappen alleen vanwege de komende prijsverhoging naar een andere aanbieder zin heeft, blijft de grote vraag. Ook andere aanbieders van Alles-in-1-abonnementen verhogen het abonnement of hebben dit in de afgelopen maanden al gedaan. KPN, de grootste concurrent van Ziggo, verhoogt ook op 1 juli de abonnementsprijzen. Daarnaast voert het voor nieuwe klanten vier andere abonnementsvormen in. Deze zijn in de meeste gevallen minder aantrekkelijk dan de huidige abonnementsvormen. Zo wordt bijvoorbeeld muziekstreamingdienst Spotify niet meer als gratis onderdeel van het abonnement geleverd.