Ziggo laat klanten te veel betalen

Ziggo heeft aan De Telegraaf bevestigd dat in enkele gevallen door een administratieve fout te veel geld aan klanten is gefactureerd en via automatische incasso’s is geïnd. Ziggo stelt dat het op eigen initiatief een handvol mensen heeft gecompenseerd. Dat het slechts om een handvol klanten zou gaan, wordt door juridisch adviesbureau Aliter Mellitus betwist. Dit bedrijf zegt inmiddels al 75 meldingen van klanten van Ziggo over onjuiste en te dure inning van abonnementsgeld ontvangen te hebben. In het eerste geval dat door Aliter Mellitus bij Ziggo is aangekaart, is het kabelbedrijf tot terugbetaling van maar liefst drieduizend euro overgegaan. Dat gebeurde volgens het juridisch adviesbureau echter pas nadat het Ziggo had gedagvaard.
Onderzoek Ziggo
Ziggo heeft zelf onderzoek gedaan naar meer onjuiste incasso’s, maar zegt deze niet gevonden te hebben. Het kabelbedrijf heeft de laatste tijd meer last van klachten van eigen klanten over andere onderwerpen en diensten die geleverd worden. Deze zijn onder meer bij consumentenorganisaties als Consumentenbond, Radar en Kassa gemeld. Ziggo zit in een periode van groei van afgenomen diensten. Ondanks dat het aantal klanten is afgenomen, werd in het vierde kwartaal van 2016 het hoogste aantal abonnementen op diensten in de laatste vijf jaar verkocht.