Ziggo leverde door fout enkele maanden echt gratis tv aan klanten
Ziggo heeft duizenden klanten gemiddeld enkele maanden het abonnement voor het basis DKTV-abonnement niet in rekening gebracht. Dit abonnement kost €18,70 per maand. VodafoneZiggo-woordvoerder Hans den Heijer heeft dit aan Nu.nl bevestigd. De nieuwssite kwam erachter dat Ziggo klanten een brief had verzonden waarin het gratis kijken werd gemeld.
Gratis blijft gratis
Ziggo kan niet zeggen hoeveel klanten gratis hebben gekeken. Volgens woordvoerder Den Heijer gaat het om ‘een paar duizend klanten’ die door een administratieve fout een periode gratis naar tv hebben gekeken. De duur van het gratis kijken verschilt per klant en gaat gemiddeld om ‘enkele maanden’. De betreffende klanten hebben van Ziggo een brief ontvangen dat het abonnementsbedrag vanaf april weer geïnd gaat worden. Omdat het om een fout van Ziggo gaat, hoeven de klanten het niet gefactureerde bedrag niet alsnog te betalen.