Ziggo richt zich meer op maken eigen content
Ziggo Sport heeft de online content verder uitgebreid. Naast de zeven lineaire kanalen – Ziggo Sport exclusief bij Ziggo en zes kanalen Ziggo Sport Totaal bij KPN, T-Mobile, Delta en andere providers – richt de sportzender zich meer op online. Dit online aanbod is nu uitgebreid met twee nieuwe activiteiten. Deze zijn voor iedere Nederland beschikbaar. Een Ziggo Sport Totaal-abonnement is dus niet nodig.
Jongeren
Met het nieuwe programma Kick ’t Met wil Ziggo de jongere generatie voetbalfans bereiken. De presentatoren Jefferson Osei en Armin Shah ontvangen bekende personen uit de voetbal- en entertainmentwereld. “Dit resulteert in geanimeerde gesprekken over carrièrekeuzes, muziek, mode, vriendschappen, winnen en verliezen, gaming en alles wat verder op tafel komt”, omschrijft de sportzender het programma. Kick ’t Met is niet alleen via het YouTube-platform van Ziggo Sport beschikbaar, maar ook via podcastplatforms als Spotify, Apple en Google.
MotoGP
De liefhebbers van MotoGP die geen klant bij Ziggo zijn of geen toegang hebben tot de kanalen van Ziggo Sport Totaal, kunnen toch naar MotoGP kijken. Het gaat hierbij niet om alle wedstrijdonderdelen: alleen de MotoGP Sprintrace op zaterdagmiddag kan op het YouTube-platform zonder abonnement worden bekeken.
Eigen content
Ziggo Sport maakt al enige tijd diverse eigen studioprogramma’s rond onder meer voetbal en de Formule 1. Deze zijn voor Ziggo-klanten exclusief zonder extra kosten beschikbaar. VodafoneZiggo heeft voor de sportzender ook de exclusieve Nederlandse uitzendrechten gekocht van alle Europese voetbalcompetities voor clubteams die worden georganiseerd door voetbalbond UEFA.