Ziggo slaat andere weg in met klantenservice via webcare: veranderingen bij online forum

De eerste in het oog springende verandering is dat VodafoneZiggo de losse forums van de bedrijfsonderdelen Vodafone en Ziggo heeft samengevoegd tot het VodafoneZiggo community forum. Hieruit volgt dat er meer moderatoren op het forum aanwezig zijn.
Inzet gebruikers
De hulp van 'super users' of zoals het later werd genoemd TEAM-leden is hierdoor minder nodig. Mededelingen zoals ‘een moderator komt binnenkort langs om de vraag te beantwoorden’ zijn hierdoor niet meer openbaar zichtbaar op het forum. Onduidelijk is of achter de schermen het ecosysteem van bevoorrechte forumgebruikers nog in gebruik is, met bijvoorbeeld een besloten forumgedeelte voor onderling contact en contact met moderators.
Geen toegang
Wel duidelijk is dat meerdere kritische gebruikers van de voormalige Ziggo-community niet meer aanwezig zijn op het nieuwe VodafoneZiggo forum. Het gaat hierbij om meer dan tien voormalige forumleden.