Kies nú voor een abonnement met korting Word abonnee
Abonneer nú met korting Word abonnee
  1. Nieuws

    Ziggo slaat andere weg in met klantenservice via webcare: veranderingen bij online forum

    Providers als Ziggo, KPN en Odido bieden hun klanten service via eigen online forums. Bij Ziggo zijn er op dit gebied wat veranderingen doorgevoerd.
    Jarco Kriek
    30 september 2025
    comments 0
    Ziggo slaat andere weg in met klantenservice via webcare: veranderingen bij online forum
    Foto Getty Images

    De eerste in het oog springende verandering is dat VodafoneZiggo de losse forums van de bedrijfsonderdelen Vodafone en Ziggo heeft samengevoegd tot het VodafoneZiggo community forum. Hieruit volgt dat er meer moderatoren op het forum aanwezig zijn.

     

    Inzet gebruikers

    De hulp van 'super users' of zoals het later werd genoemd TEAM-leden is hierdoor minder nodig. Mededelingen zoals ‘een moderator komt binnenkort langs om de vraag te beantwoorden’ zijn hierdoor niet meer openbaar zichtbaar op het forum. Onduidelijk is of achter de schermen het ecosysteem van bevoorrechte forumgebruikers nog in gebruik is, met bijvoorbeeld een besloten forumgedeelte voor onderling contact en contact met moderators.

     

    Geen toegang

    Wel duidelijk is dat meerdere kritische gebruikers van de voormalige Ziggo-community niet meer aanwezig zijn op het nieuwe VodafoneZiggo forum. Het gaat hierbij om meer dan tien voormalige forumleden.

    ZiggoVodafoneZiggoklantenservicewebcare

    Reacties