Ziggo Sport bereikt met winnende Max in Monaco 2,2 miljoen kijkers
Uit de rapportage van Stichting Kijkonderzoek (SKO) blijkt dat 1.731.000 klanten van kabelbedrijf Ziggo via het voor hen gratis sportkanaal Ziggo Sport de Formule 1-race van Monaco lineair live volgden. Bij andere distributeurs zoals KPN, Canal Digitaal en T-Mobile werd de race door 453.000 Nederlanders boven de zes jaar gevolgd. Dit gebeurde via het kanaal Ziggo Sport Select dat onderdeel van het kanalenaanbod van betaalzender Ziggo Sport Totaal is. Bij elkaar keken dus 2.184.000 Nederlanders naar een winnende Max Verstappen. Door zijn overwinning staat voor het eerst in de geschiedenis een Nederlander aan de leiding in de stand voor de wereldtitel.
Nog meer kijkers
Met bijna 2,2 miljoen kijkers is Formule 1 op Ziggo Sport op eerste pinksterdag het bestbekeken programma van de gehele dag. Het NOS Acht uur journaal bleef namelijk op 1,9 miljoen kijkers 'steken'. Het marktaandeel van Formule 1 kwam uit op meer dan zestig procent. Het aantal daadwerkelijke kijkers is echter meer. Het gaat namelijk in deze telling alleen om het lineair live kijken van de race. Tienduizenden Nederlanders keken de race ook live online via onder meer Ziggo GO en online streamingdienst F1 TV Pro. Ook de cijfers voor uitgesteld kijken dienen nog bij het aantal van 2,2 miljoen opgeteld te worden.
Viaplay
Het was voorlopig voor het laatst dat de Formule 1 Grand Prix van Monaco live via Ziggo Sport en Ziggo Sport Totaal werd uitgezonden. Ziggo Sport-eigenaar VodafoneZiggo heeft namelijk de biedingstrijd omtrent de uitzendrechten van Formule 1 verloren. Hierdoor is Formule 1 vanaf het raceseizoen 2022 in ieder geval drie jaar via Viaplay te volgen. Dit is een voor de Nederlandse markt nieuwe streamingdienst van Nordic Entertainment Group (NENT) die begin 2022 in Nederland wordt geïntroduceerd.