Ziggo Sport bindt 14 procent klanten aan Ziggo

Veertien procent van de Ziggo-klanten vindt het sportkanaal
Ziggo Sport reden om klant bij het kabelbedrijf te blijven. Dat stelt
marktonderzoeker Telecompaper op basis van onderzoek via het eigen Consumer
Panel.
Ziggo Sport wordt als premium sportkanaal zonder meerkosten
aan alle klanten als onderdeel van het digitale basispakket geleverd. Ziggo
maakte bij de presentatie van de kwartaalcijfers bekend dat twintig procent van
de nieuwe abonnees vanwege Ziggo Sport een abonnement bij het kabelbedrijf
hebben afgenomen. Telecompaper onderzocht in januari hoe bestaande klanten over
het sportkanaal denken.
600.000 klanten blijven vanwege Ziggo Sport
Telecompaper stelt vast dat veertien procent van de huidige
klanten Ziggo vanwege het sportkanaal Ziggo Sport trouw blijven. Op een klantenbase
van iets meer dan vier miljoen abonnees gaat het om rond de zeshonderdduizend
klanten. Dit aantal is niet opvallend. Het aantal abonnees van een
sportbetaalzender blijft in Nederland rond ditzelfde aantal steken. Ziggo ziet
Ziggo Sport als manier om bestaande klanten langer aan zich te binden en nieuwe
klanten te werven.
Premier League naar Ziggo Sport
Door de aanschaf van nieuwe uitzendrechten hoopt Ziggo het
sportkanaal aantrekkelijker te maken. Zo kocht men onlangs de uitzendrechten
van de Engelse voetbalcompetitie Premier League. Tot en met het einde van dit
voetbalseizoen is de Premier League nog op FOX Sports te zien. Daarna dus drie
seizoenen op Ziggo Sport en betaalzender Ziggo Sport Totaal.