Ziggo verliest geen klanten meer

VodafoneZiggo – waarvan kabelbedrijf Ziggo onderdeel is – heeft de jaarcijfers over 2017 bekendgemaakt. Hieruit blijkt dat Ziggo steeds beter presteert. Het aantal klanten dat het kabelbedrijf de rug toekeerde, is in de laatste drie maanden van vorig jaar vrijwel een halt toegeroepen. Slechts 1600 klanten verlieten het kabelbedrijf. De ruim 3,92 miljoen overgebleven klanten namen bij Ziggo echter wel meer abonnementen af. Dit zorgt onder andere voor een hogere afdracht per klant aan Ziggo voor afgenomen abonnementen. Ziggo heeft op dit moment 550.400 klanten die het standaard tv-abonnement afnemen. Dit bestaat uit een combinatie van meer dan veertig zenders die digitaal en – afhankelijk van het verzorgingsgebied – tussen de 25 en 30 zenders die analoog bekeken kunnen worden. Het aantal abonnees met een digitaal tv-abonnement steeg naar 3,36 miljoen. Dit betekent dat minder dan veertien procent van de Ziggo-klanten analoog via het primaire televisietoestel naar tv-zenders kijkt.
Internet
Het aantal breedbandinternetabonnees steeg met 23.600 tot 3,25 miljoen. Daar staat een daling van het aantal vaste telefoonabonnementen met 1.700 tegenover. Tevens ziet VodafoneZiggo het aantal klanten dat zowel vaste diensten bij Ziggo als mobile diensten bij Vodafone afneemt verder stijgen.
Ziggo Sport
Als belangrijkste reden voor het tot stilstand brengen van het aantal tv-klanten noemt VodafoneZiggo investeringen in content. Het bedrijf doelt hierbij met name op digitaal basiskanaal Ziggo Sport dat voor iedere klant zonder meerkosten te bekijken is. Ook de films en series van HBO die bij Ziggo exclusief beschikbaar zijn, hebben aan de betere resultaten van Ziggo bijgedragen.