Ziggo weet juiste snaar te raken
VodafoneZiggo – waarvan Ziggo een bedrijfsonderdeel is – presenteerde vandaag de eerste kwartaalcijfers van 2020. In tegenstelling tot directe concurrent KPN ziet Ziggo het aantal Nederlanders dat een internetabonnement koopt ook in de eerste drie maanden van dit jaar stijgen. Waar KPN het eerste kwartaal afsloot met een verlies van 25.000 breedbandinternetabonnementen verkocht Ziggo juist 9.860 extra abonnementen. In een jaar tijd bedroeg de stijging bijna 50.000 internetabonnementen.
Televisie
Het aantal klanten dat bij Ziggo een tv-abonnement koopt, is wel met 6.200 afgenomen naar in totaal 3,864 miljoen. Hiervan koopt 487.800 het basis DKTV-abonnement en bijna 3,4 miljoen een digitaal tv-abonnement. Ook op het gebied van tv scoorde Ziggo – ondanks het klantverlies – beter dan KPN. Dit telecombedrijf verloor namelijk in het eerste kwartaal 18.000 tv-klanten. De verkoop van minder tv-abonnementen wordt onder meer veroorzaakt door een stijgend aantal cordcutters dat het traditioneel tv-abonnement opzegt en online naar live tv kijkt via onder meer NLziet.
Multiplay
Het aantal verkochte triple play-abonnementen daalde bij Ziggo door vermindering van het aantal vaste telefonie-abonnementen. Dit aantal daalde met 26.700 naar 2,38 miljoen. Als gevolg hiervan verkocht Ziggo juist meer double play-abonnementen. Belangrijk voor VodafoneZiggo is dat het aantal FMC converged-abonnementen – waarbij vaste diensten van Ziggo met mobiele diensten van Vodafone worden gecombineerd – verder in de lift omhoog blijven zitten. Ook op dit punt presteert VodafoneZiggo beter dan KPN dat ook het aantal FMC-abonnementen in de gelijke periode zag dalen.