Kies nú voor een abonnement met korting Word abonnee
Abonneer nú met korting Word abonnee
  1. Nieuws

    ‘Ziggo zet deel bestaande klanten buitenspel bij upgrade sneller internet’

    Ziggo is begonnen met de verkoop van het nieuwe supersnelle 2 Gb/s abonnement aan zowel nieuwe als bestaande klanten.
    Jarco Kriek
    26 november 2025
    comments 5
    ‘Ziggo zet deel bestaande klanten buitenspel bij upgrade sneller internet’

    In de praktijk is het echter niet voor niet iedere bestaande klant mogelijk om op te waarderen naar het abonnement Wifi Extra Groot. Dit blijkt uit uitspraken van VodafoneZiggo-medewerkers op het online forum van dit bedrijf. Wifi Extra Groot is het abonnement waarbij internet met een maximale download van 2 Gb/s en upload van 120 Mb/s wordt geleverd.

     

    Uitzitten contract

    Bestaande klanten die een nog lopend abonnement hebben dat binnen de contractvaste periode zit, kunnen niet in alle gevallen overstappen naar het nieuwe, meest uitgebreide internetabonnement. Dit ondanks dit in pakketvorm een upgrade van het abonnement is. Ziggo kijkt bij het beoordelen of dit een down- of upgrade is niet naar de pakketvorm, maar naar de prijs van het abonnement. Hierdoor kan een upgrade van de abonnementsvorm Elite naar Wifi Extra Groot niet in alle gevallen doorgang vinden als een bestaande klant nog in de vaste contractperiode zit. Deze klanten moeten dus eerst wachten tot enkele maanden voor afloop van het contract voordat ze de nieuwe, hogere snelheid kunnen krijgen.

     

    Opvallend

    Een medewerker van VodafoneZiggo laat op het openbare online forum aan een bestaande klant weten: “Jij zit momenteel in contract conform het voormalige portfolio inclusief een abonnementskorting. Dit contract ben je aangegaan voor een duur van 24 maanden. De einddatum ligt in maart 2027. Vier maanden voor het einde van je contract mag je downgraden. Het switchen naar het nieuwe portfolio of wel Wifi Extra Groot, betreft een financiële downgrade. Dit is dus nu niet mogelijk, maar vanaf 120 dagen voor de einddatum van je contract.” Hieruit blijkt dus dat onder bepaalde omstandigheden Ziggo-klanten die zich voor langere tijd aan de provider hebben gebonden niet in alle gevallen direct gebruik kunnen maken van de nieuwere abonnementsvormen. 

    ZiggoVodafoneZiggointernetinternetsnelheidmultigigabonnement

    Reacties