Kies nú voor een abonnement met korting Word abonnee
Abonneer nú met korting Word abonnee
  1. Nieuws

    UPC mag anti-ADSL reclamecampagne doorzetten

    Mediabedrijf UPC mag zijn huidige reclamecampagne waarin met de nadelen van internetten via de koperen ADSL-techniek ten opzichte van kabelinternet van de Reclame Codecommissie gewoon doorzetten.
    Jarco Kriek
    10 november 2011
    comments 0
    UPC mag anti-ADSL reclamecampagne doorzetten

    Mediabedrijf UPC mag zijn huidige reclamecampagne waarin met de nadelen van internetten via de koperen ADSL-techniek ten opzichte van kabelinternet van de Reclame Codecommissie gewoon doorzetten.

    De Reclame Codecommissie heeft namelijk een binnengekomen klacht tegen de tv-commercial hieromtrent verworpen. In deze reclamecommercial laat UPC een gezin een week lang op internet via ADSL overstappen. Een haperende videoverbinding met een familielid aan de andere kant van de oceaan is daarbij het hoogtepunt. De vader van het gezin spreekt hierbij de kreet "This is A-D-S-L!” uit als de verbinding weer eens wegvalt. Hiermee wil UPC in de reclameboodschap duidelijk maken dat internet via de kabel een hogere snelheid – en dus beter gebruik van videoverbindingen – heeft dat internet via de ADSL-techniek.

    Telecompaper meldt op haar internetsite dat de Reclame Codecommissie deze vergelijking van een wezenlijke eigenschap van een internetdienst binnen de Nederlandse regels voor vergelijkende reclame vindt vallen en dus ook toestaat. De tv-commercial is in de ogen van de Reclame Codecommissie dan ook niet insinuerend en onnodig kwetsend.

    UPCinternetReclame CodecommissieADSL

    Reacties