1. Nieuws

    Hoe maakt John de Mol zijn Nederlands mediabedrijf nog krachtiger?

    Mediamiljardair John de Mol heeft zijn zinnen op een krachtig mediabedrijf gezet. Het fundament is met de koop van de SBS tv-zenders gelegd. Maar dit lijkt nog maar het begin.
    Jarco Kriek
    15 april 2017
    comments 0
    Hoe maakt John de Mol zijn Nederlands mediabedrijf nog krachtiger?
    Foto ANP

    Als de Nederlandse toezichthouders akkoord gaan, heeft John de Mol over een half jaar alle aandelen van SBS Broadcasting in handen. Hij sloot hiervoor een overeenkomst met het Finse mediabedrijf Sanoma. Deze ontvangt voor het huidige meerderheidsbelang van tweederde van de aandelen 237 miljoen euro. Ook wordt Veronica Uitgeverij uit SBS Broadcasting gehaald en gaat volledig over in handen van Sanoma. John de Mol heeft op dit moment al een controlerend meerderheidsbelang in Talpa Radio, een joint venture die samen met TMG is opgezet. In dit bedrijf zijn de landelijke commerciële radiozenders Radio 538, Sky Radio, Radio 10 en Radio Veronica geplaatst.

     

    Bedrijf opbouwen

    Maar John de Mol wil meer om zijn in opbouw zijnde Nederlands mediabedrijf krachtiger te maken. Hij zet zijn pogingen om Telegraaf Media Groep (TMG) over te nemen door. Maar er zijn nog meer mogelijkheden op de Nederlandse markt aanwezig. Analist Tim Poulus van Telecompaper ziet dat John de Mol na de verkoop van Talpa Media aan ITV van productie naar distributie beweegt. Poulus ziet dan ook kansen voor De Mol om zijn mediabedrijf Talpa Holding BV door aanschaf van voetbalrechten en een mobiele provider nog krachtiger te maken.

    TalpaTalpa HoldingTalpa MediaJohn de MolDe TelegraafTelegraaf Media GroepSBS BroadcastingSBS6Net5VeronicaTalpa RadioRadio 538Sky RadioRadio 10Radio VeronicaSanomauitzendrechtendistributie

    Reacties

  1. TV-TIP Keuringsdienst van Waarde

    Keuringsdienst van Waarde
    NPO 3 om 20:25 uur
    Het ene stuk vlees is het andere niet. Verpakkingen reppen tegenwoordig over het voer dat de koe at. Zo zijn er biefstukken uit Ierland met een unieke smaak door een dieet van gras. Maar in hetzelfde schap liggen Amerikaanse steaks die subliem smaken door een menu van granen. Maakt het wat uit wat de koe heeft gegeten? De Keuringsdienst van waarde zoekt het uit.

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 KAARTEN WHAT MEN WANT

      Ali David is een sportagente die moet concurreren met haar mannelijke collega’s. Door een samenloop van omstandigheden kan ze ineens de gedachten van mannen horen. Met deze nieuwe gave is ze haar collega’s te slim af maar zet ze wel haar relaties, waaronder die met haar vriend, op het spel. Totaal TV mag vijf keer twee kaartjes voor deze komedie weggeven.

    TV-TIP The Great Wall

    The Great Wall
    SBS9 om 20:30 uur
    De Europese huursoldaat William is samen met zijn kompaan op zoek naar een krachtig wapen als ze gevangengenomen worden door het Chinese leger.

    Interview

    • *

      Miljuschka Witzenhausen

      Miljuschka in Japan

      In een poging de geheimen van de Japanse keuken te ontrafelen, waagde Miljuschka Witzenhausen zich aan extreem giftige en nog bewegende visgerechten.
      Reacties0 reactie(s)