1. Nieuws

    Hoe maakt John de Mol zijn Nederlands mediabedrijf nog krachtiger?

    Mediamiljardair John de Mol heeft zijn zinnen op een krachtig mediabedrijf gezet. Het fundament is met de koop van de SBS tv-zenders gelegd. Maar dit lijkt nog maar het begin.
    Jarco Kriek
    15 april 2017
    comments 0
    Hoe maakt John de Mol zijn Nederlands mediabedrijf nog krachtiger?
    Foto ANP

    Als de Nederlandse toezichthouders akkoord gaan, heeft John de Mol over een half jaar alle aandelen van SBS Broadcasting in handen. Hij sloot hiervoor een overeenkomst met het Finse mediabedrijf Sanoma. Deze ontvangt voor het huidige meerderheidsbelang van tweederde van de aandelen 237 miljoen euro. Ook wordt Veronica Uitgeverij uit SBS Broadcasting gehaald en gaat volledig over in handen van Sanoma. John de Mol heeft op dit moment al een controlerend meerderheidsbelang in Talpa Radio, een joint venture die samen met TMG is opgezet. In dit bedrijf zijn de landelijke commerciële radiozenders Radio 538, Sky Radio, Radio 10 en Radio Veronica geplaatst.

     

    Bedrijf opbouwen

    Maar John de Mol wil meer om zijn in opbouw zijnde Nederlands mediabedrijf krachtiger te maken. Hij zet zijn pogingen om Telegraaf Media Groep (TMG) over te nemen door. Maar er zijn nog meer mogelijkheden op de Nederlandse markt aanwezig. Analist Tim Poulus van Telecompaper ziet dat John de Mol na de verkoop van Talpa Media aan ITV van productie naar distributie beweegt. Poulus ziet dan ook kansen voor De Mol om zijn mediabedrijf Talpa Holding BV door aanschaf van voetbalrechten en een mobiele provider nog krachtiger te maken.

    TalpaTalpa HoldingTalpa MediaJohn de MolDe TelegraafTelegraaf Media GroepSBS BroadcastingSBS6Net5VeronicaTalpa RadioRadio 538Sky RadioRadio 10Radio VeronicaSanomauitzendrechtendistributie

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X DVD SHOPLIFTERS

      Shoplifters trok meer dan honderdduizend Nederlandse bezoekers naar de bioscoop. Dit Japanse drama, dat een Oscarnominatie voor Beste Buitenlandse Film kreeg, is vanaf nu verkrijgbaar op dvd en Video on Demand: Totaal TV mag de dvd vijf keer weggeven.

    TV-TIP Broodje gezond

    Broodje gezond
    NPO 3 om 20:25 uur
    Aan de andere kant van de grote plas is na zuivelbrij en pro vegan nu gut-friendly de nieuwe standaard. En ook bij ons krijgen de darmflora steeds meer aandacht. Maar waarom eigenlijk? Zijn ze er dan zo slecht aan toe?

    TV-TIP The Internship

    The Internship
    Net5 om 20:30 uur
    Billy (Vince Vaughn) en Nick (Owen Wilson) spelen een dankzij de onlinemarkt uitgerangeerd verkopersduo, dat zich opgeeft voor de voorselectie voor een stageplaats bij Google. Daar moeten de oudjes concurreren én samenwerken met karikaturale nerds en strebers.

    Interview

    • *

      Bridget Maasland

      De zwakste schakel

      Precies achttien jaar na de eerste aflevering van De zwakste schakel keert Bridget Maasland terug met die knalharde kennisquiz.
      Reacties0 reactie(s)