John de Mol koopt YouTube platform StukTV

Met meer dan 1,9 miljoen abonnees is StukTV een van de grootste Nederlandse kanalen op YouTube. In de video’s is onder meer te zien hoe de mannen opdrachten uitvoeren die ze krijgen van kijkers. Vanaf 1 november is StukTV volledig in handen van Talpa. Het is niet bekendgemaakt hoeveel geld met de overname is gemoeid . John de Mol was zelf al groot fan van het platform. De mediamagnaat noemt de makers van StukTV drie van de grootste talenten op het gebied van social media: "Met deze overname maken wij een statement: wij willen ook in het online social domein hét Nederlandse mediabedrijf worden."
Overname Talpa is einde samenwerking RTL
Sinds 2016 werkte StukTV samen met RTL. Daar maakten de drie de series Roadtrippers en Jachtseizoen. Die samenwerking komt nu door de overname door Talpa tot een einde. "Ik wil grote stappen maken. Dat gaat sneller bij Talpa", zegt Giel de Winter. Hij wordt creative director bij de Social-afdeling van Talpa. Hij treedt toe tot het managementteam en zal zich bezighouden met het ontwikkelen van nieuwe formats.