Kies nú voor een abonnement met korting Word abonnee
Abonneer nú met korting Word abonnee
  1. Nieuws

    John de Mol koopt YouTube platform StukTV

    Talpa gelooft heilig in het succes van online social media en heeft daarom YouTube platform StukTV gekocht.
    Jan-Hein Visser
    1 november 2018
    comments 1
    John de Mol koopt YouTube platform StukTV
    Foto ANP

    Met meer dan 1,9 miljoen abonnees is StukTV een van de grootste Nederlandse kanalen op YouTube. In de video’s is onder meer te zien hoe de mannen opdrachten uitvoeren die ze krijgen van kijkers. Vanaf 1 november is StukTV volledig in handen van Talpa. Het is niet bekendgemaakt hoeveel geld met de overname is gemoeid . John de Mol was zelf al groot fan van het platform. De mediamagnaat noemt de makers van StukTV drie van de grootste talenten op het gebied van social media: "Met deze overname maken wij een statement: wij willen ook in het online social domein hét Nederlandse mediabedrijf worden."

     

    Overname Talpa is einde samenwerking RTL

    Sinds 2016 werkte StukTV samen met RTL. Daar maakten de drie de series Roadtrippers en Jachtseizoen. Die samenwerking komt nu door de overname door Talpa tot een einde. "Ik wil grote stappen maken. Dat gaat sneller bij Talpa", zegt Giel de Winter. Hij wordt creative director bij de Social-afdeling van Talpa. Hij treedt toe tot het managementteam en zal zich bezighouden met het ontwikkelen van nieuwe formats.

    RTLTalpaStukTVYouTubeSocial MediaJohn de Mol

    Reacties

  1. TV-TIP Hoedan

    Hoedan
    NPO 3 om 21:52 uur
    Kwetsbaarheid is een beetje vies en hoort volgens sommigen vooral bij zwak zijn. De 25-jarige Auke vraagt zich daarom af waarom mensen überhaupt kwetsbaar willen zijn. Want wat is daar nou in vredesnaam het nut van? Samen met Doeta, Tarik, Joshua, Bas en Nanook gaat hij op onderzoek uit. Zo staat hij in de ring bij Kamp van Koningsbrugge-commando Dai Carter, die juist alleen maar voordelen van kwetsbaarheid ziet.

    Interview

    • *

      Margreet Beetsma

      Editie NL

      Editie NL bestaat op 7 april 20 jaar. Presentatrice Margreet Beetsma (49) over het succes van het creatieve actualiteitenprogramma: “Wij kunnen van een hoopje modder een gebakje maken.”
      Reacties0 reactie(s)