‘RTL iedere week miljoenen kijkers minder’
Kijken we naar de kijkcijfers van de zenders van RTL Nederland en het hieraan gekoppeld marktaandeel dan gaat het minder goed met de mediagroep. Desondanks zag de Nederlandse tak van RTL de omzet en winst in het derde kwartaal stijgen.
8 november 2018
comments 13

Foto ANP
RTL Nederland verloor in oktober meer dan tien procent marktaandeel. Al langer lopende programma’s als RTL Late Night en Goede tijden, slechte tijden worden minder goed bekeken en zorgen volgens een publicatie op Nederlands Medianieuws voor een verlies van miljoenen kijkers per week. Ook nieuwe programma’s als The Talent Project trekken minder kijkers dan voor een grotere tv-show mag worden verwacht.
Talpa TV
Talpa TV, met de zenders SBS6, SBS9, Net5 en Veronica, deed het in oktober beter. Het marktdeel en dus het aantal kijkers steeg. Dit komt mede door de deelname van de Nederlandse clubs PSV en Ajax aan de Champions League. Talpa TV zendt de Europese voetbalcompetitie op Veronica uit.
RTL NederlandRTLRTL Late NightTalpa TVkijkcijfers