Tabletverbod in Nederlands voetbalstadion

De tablet krijgt bij voetbalclub FC Twente een
stadionverbod. Supporters mogen hun tablet niet meer in het stadion meenemen.
De voetbalclub neemt ook de smartphone onder de loep.
Het beleid van FC Twente staat haaks op het beleid van
andere clubs uit de Eredivisie die juist met gratis wifi-netwerken en het maken
van apps het gebruik van in ieder geval de smartphone in het voetbalstadion
willen stimuleren. FC Twente wil met het stadionverbod voor de tablet het filmen
van auteursrechtelijk materiaal voorkomen. FC Twente is niet uniek in het
verbieden van de tablet. Ook het Engelse Manchester United heeft de tablet in
de ban gedaan. Opvallend is dat FC Twente de tablet vanwege het maken van films
verbiedt terwijl juist smartphones op dit moment over veel betere camera’s
beschikken en er makkelijk mee gefilmd kan worden. FC Twente bekijkt de komende
weken hoe men in de toekomst met de smartphone omgaat.





