1. Nieuws

    Waarde televisiereclame groeit richting het miljard

    De markt voor televisiereclame in Nederland is in 2016 flink gegroeid. Dit ondanks dat weer iets minder lang televisie werd gekeken.
    Jan-Hein Visser
    10 maart 2017
    comments 1
    Waarde televisiereclame groeit richting het miljard
    Foto ANP

    De opbrengsten uit televisiereclames zijn in 2016 met bijna drie procent gegroeid tot 991 miljoen euro. Dat maakte marketingorganisatie Screenforce bekend. Bij Screenforce zijn de publieke omroepen, regionale omroepen, RTL, SBS, BrandDeli (o.a. BBC First) en Disney Channels Benelux aangesloten. RTL Nederland maakte juist bekend een lagere winst te hebben gehaald door een daling bij de televisiereclames. De stijging is dan ook vooral te danken aan de sterke groei op het gebied van adverteren via online videoplatforms. Deze reclamebestedingen, die ook bij de televisiereclames worden gerekend, gingen met bijna een vijfde omhoog. Ook de cijfers van Screenforce bevestigen de lezing van RTL: De uitgaven aan reclamespotjes gingen met twee procent omlaag. De grootste adverteerder is ondanks een flinke daling nog altijd Unilever, gevolgd door Procter & Gamble en supermarktketens Albert Heijn en Jumbo.

    ReclameScreenforceBrandeliRTLSBSNPODisneyJumboUnilverProcterProcter & GambleAlbert Heijn

    Reacties

  1. TV-TIP The Ghost Writer

    The Ghost Writer
    RTL 8 om 20:32 uur
    Een suspense-rijke thriller, waarin de Britse ex-premier Brosnan geen kant op kan. Als hij de VS verlaat, zal hij gearresteerd worden, omdat hij vermeende terroristen aan de CIA zou hebben uitgeleverd.

    Doe mee en win!

    • *

      5X VIP-PAKKET BOHEMIAN RHAPSODY

      Bohemian Rhapsody is een ode aan Queen, de muziek en hun uitzonderlijke zanger Freddie Mercury. De film volgt de snelle opkomst van de band aan de hand van hun iconische liedjes en revolutionaire geluid. Totaal TV mag vijf keer een VIP-pakket voor dit muziekdrama weggeven, met daarin een t-shirt, een plectrum en een zonnebril en natuurlijk twee bioscoopkaartjes.

    TV-TIP De toekomstbouwers

    De toekomstbouwers
    NPO 2 om 22:55 uur
    Toen de Dutch Design Week zestien jaar geleden voor het eerst gehouden werd, waren er slechts zestien deelnemers. Dit jaar zijn er 2600 designers. Wilfried de Jong praat met acht veelbelovende ontwerpers over hun project en hun dromen.