1. Nieuws

    Waarde televisiereclame groeit richting het miljard

    De markt voor televisiereclame in Nederland is in 2016 flink gegroeid. Dit ondanks dat weer iets minder lang televisie werd gekeken.
    Jan-Hein Visser
    10 maart 2017
    comments 1
    Waarde televisiereclame groeit richting het miljard
    Foto ANP

    De opbrengsten uit televisiereclames zijn in 2016 met bijna drie procent gegroeid tot 991 miljoen euro. Dat maakte marketingorganisatie Screenforce bekend. Bij Screenforce zijn de publieke omroepen, regionale omroepen, RTL, SBS, BrandDeli (o.a. BBC First) en Disney Channels Benelux aangesloten. RTL Nederland maakte juist bekend een lagere winst te hebben gehaald door een daling bij de televisiereclames. De stijging is dan ook vooral te danken aan de sterke groei op het gebied van adverteren via online videoplatforms. Deze reclamebestedingen, die ook bij de televisiereclames worden gerekend, gingen met bijna een vijfde omhoog. Ook de cijfers van Screenforce bevestigen de lezing van RTL: De uitgaven aan reclamespotjes gingen met twee procent omlaag. De grootste adverteerder is ondanks een flinke daling nog altijd Unilever, gevolgd door Procter & Gamble en supermarktketens Albert Heijn en Jumbo.

    ReclameScreenforceBrandeliRTLSBSNPODisneyJumboUnilverProcterProcter & GambleAlbert Heijn

    Reacties

  1. TV-TIP Wildernis onder water

    Wildernis onder water
    NPO 2 om 19:50 uur
    De makers van Wildernis onder water zijn aanbeland bij het tweede couplet van het Limburgs volkslied: Waar de brede stroom der Maas, statig zeewaarts vloeit; weeldrig sappig veldgewas, kost'lijk groeit en bloeit. Je hoort het al: ze nemen een frisse duik in de Zuid-Limburgse beken en rivieren die door de provincie kronkelen.

    Doe mee en win!

    • *

      5X DVD WESTWORLD S2

      Chaos overheerst in dit volgende hoofdstuk over de geboorte van een nieuwe levensvorm. Dolores neemt de touwtjes in handen, terwijl Maeve haar eigen missie heeft. De net bevrijde hosts hebben een appeltje te schillen… Totaal TV mag de dvd van dit tweede seizoen van Westworld vijf keer weggeven.

    TV-TIP Je geld of mijn leven

    Je geld of mijn leven
    NPO 1 om 20:30 uur
    Bert van Leeuwen maakt de wereld een beetje beter. Is het niet middels een diner voor gebroken families, dan zoekt (en vindt) hij wel vier patiënten die een crowdfunding gestart zijn om hun operatie of onderzoek te bekostigen. Bertje zou Bertje niet zijn als hij de patiënten vervolgens niet volgt.