Twan Huys voelt RTL Late Night beter aan, maar komt klik niet te laat?

Twan Huys heeft een goede manier gevonden om in RTL Late Night nieuws en entertainment te combineren. De presentator lijkt zich prettiger bij entertainmentonderwerpen te voelen. Dit zorgt voor een betere beleving bij de kijker. De weg naar betere kijkcijfers lijkt dan ook open te liggen. De eerste verbeteringen zijn zichtbaar. Het aantal uitzendingen waar meer dan 400.000 Nederlanders naar keken, zijn volgens de onderzoekers van Stichting Kijkonderzoek (SKO) gestegen.
Alleen entertainment
De vraag is of de klik met het programma voor Twan Huys niet te laat komt. De weg naar boven is namelijk veel langer dan de weg naar beneden. En de realiteit is dat RTL Late Night in de afgelopen maanden naar beneden is gekelderd. Het laagterecord kwam zelfs onder de 200.000 kijkers uit. Maar wellicht nog erger is de reputatieschade die zowel Twan Huys als RTL Late Night in deze periode opliep. Een onderwerp over de zwartepietendiscussie om te proberen kijkers te winnen, liep op een teleurstelling uit. Daarbij stelden diverse partijen dat de programmamakers eerder gemaakte afspraken niet na zijn gekomen. Dit heeft naar alle waarschijnlijkheid ervoor gezorgd dat politici niet meer bij Twan Huys aan tafel aanschuiven. Mocht het al over nieuws- en politieke onderwerpen gaan dan is een zelf aangestelde deskundige aanwezig om het nieuws te duiden. Hierdoor is het merendeel van de onderwerpen dat in het programma wordt behandeld entertainment. En wordt RTL Late Night door sommige Nederlanders al RTL Boulevard Late Night genoemd.