1. Nieuws

    Webcare belangrijk voor mediabedrijven

    Kabelmaatschappij UPC heeft sinds een tijdje een zogeheten webcare-team op een internetforum. Het team dat bestaat uit medewerkers van UPC gaat in op alle klachten en wensen van abonnees van de diensten van UPC.
    Jan-Hein Visser
    5 augustus 2007
    comments 0
    Webcare belangrijk voor mediabedrijven
    Webcare is de term die wordt gebruikt voor het in de gaten houden van wensen en klachten van klanten over de diensten en producten van bedrijven. Sommige bedrijven zetten een team in dat het hele web afzoekt naar klachten maar een andere methode is om de klanten via een forum te bereiken. Het NRC schreef deze week uitgebreid over webcare, voornamelijk in relatie tot kabelmaatschappij UPC.
     
    Kabelmaatschappij UPC heeft sinds een tijdje een zogeheten webcare-team op het forum Chelloo Underground, dat was opgezet voor internet en digitale-tv abonnees van UPC. Het team dat bestaat uit medewerkers van UPC gaat in op alle klachten en wensen van abonnees van de diensten van UPC.

    De PR-manager van UPC geeft aan dat de deelname aan het forum een succes is omdat de sfeer op het kritische forum een stuk positiever is geworden. Op Chello Underground wordt overigens nog steeds uiterst kritisch gediscussieerd over UPC, maar de medewerkers van UPC kunnen persoonlijk contact opnemen met forumleden om de problemen proberen op te lossen of komen met een reactie vanuit UPC die anders veel lezers niet zou bereiken.

    Webcare is met het toenemende aantal internetgebruikers een groeimarkt, en ook aanbieder van digitale televisie CanalDigitaal heeft daarom plannen in deze richting. CanalDigitaal voerde reeds een proef uit en onderzoekt momenteel waar en hoe zij het beste een actieve forumdeelname kan gaan opstarten. Het achterliggende idee is te helpen met het beantwoorden van administratieve en technische vragen om zo de klantenservice te verbeteren.
    webcareUPCCanalDigitaal

    Reacties

  1. TV-TIP Harry Potter and The Goblet of Fire

    Harry Potter and The Goblet of Fire
    Net5 om 20:30 uur
    We beginnen ons af te vragen waar Harry de tijd vandaan haalt om huiswerk te maken. Die knul heeft het veel te druk met Voldemort en het zware tovertoernooi! De verschillende rondes daarvan zorgen voor drie scènes waarmee regisseur Mike Newell lekker uitpakt.

    Doe mee en win!

    • *

      5X VIP-PAKKET BOHEMIAN RHAPSODY

      Bohemian Rhapsody is een ode aan Queen, de muziek en hun uitzonderlijke zanger Freddie Mercury. De film volgt de snelle opkomst van de band aan de hand van hun iconische liedjes en revolutionaire geluid. Totaal TV mag vijf keer een VIP-pakket voor dit muziekdrama weggeven, met daarin een t-shirt, een plectrum en een zonnebril en natuurlijk twee bioscoopkaartjes.

    TV-TIP Righteous Kill

    Righteous Kill
    RTL 7 om 22:40 uur
    Met gefragmenteerde flashbacks en een doorzichtige voice-over, die de kijker op het verkeerde been moet zetten, probeert Jon Avnet de spanning te manipuleren in een oud verhaal. Dit is niet zo slecht als Jon Avnet eerste samenwerking met Al Pacino, het stuitende 88 Minutes.