Ziggo en UPC zetten codering HD-kanalen weer aan

Ziggo- en UPC-klanten kunnen alleen nog zonder smartcard
naar de drie HD-kanalen van de NPO kijken. De codering bij de andere HD-kanalen
uit de standaard-abonnementen is weer aangezet.
Tijdens de koppeling van de kabelnetwerken van Ziggo en UPC
waren HD-kanalen uit het Ziggo TV Standaard- en het UPC Starter-abonnmement
alsmede SD-kanalen uit deze abonnementen zonder smartcard – zogenaamd Free To
Cable – te bekijken. Ziggo verklaarde eerder aan Totaal TV dat dit vanwege de
harmonisatie van tijdelijke aard is en dat de situatie uiterlijk op 1 april
genormaliseerd zou zijn.
Ziggo gebruikt Irdeto en Nagravision codering gelijktijdig
Buiten het digitale basispakket van dertig zenders aangevuld
met meer dan tien regionale tv-zenders worden alle kanalen nu weer gecodeerd
via het kabelnetwerk doorgegeven. Ziggo gebruikt hiervoor de Irdeto-codering
voor de huidige Ziggo-klanten en de Nagravision-codering voor de huidige
UPC-klantenbase. Beide kabelbedrijven gaan over enkele weken onder de merknaam
Ziggo als één bedrijf verder.




