Half miljoen digitale televisieabonnees voor @Home
@Home heeft op het gebied van digitale kabel goed geboerd: al een half miljoen mensen kijken digitale tv bij deze provider
11 december 2007
comments 0

Het kabelbedrijf @Home heeft op het gebied van digitale televisie het laatste jaar een grote groei doorgemaakt. Op dit moment hebben ongeveer een half miljoen abonnees digitale televisie van de kabelaar, zo meldt de website digitale kabeltelevisie.
Een jaar geleden had @Home nog 305.000 digitale televisieabonnees. Van de huidige half miljoen digitale televisieabonnees heeft ongeveer de helft het basispakket. De andere helft heeft een abonnement op een uitgebreider zenderpakket. Daarnaast hebben 10.000 abonnees bij @Home een extra abonnement op het HDTV-zenderpakket.
Het aantal analoge televisieabonnees is bij @Home nog steeds het grootst. Van de 1,7 miljoen televisieabonnees nemen 1,2 miljoen alleen analoge televisie af.
De stijging van het aantal digitale televisieabonnees bij @Home staat in een schril contrast met de stagnatie van het aantal digitale televisieklanten bij kabelbedrijf UPC. Dat kabelbedrijf verliest op dit moment zelfs televisieabonnees. Van het aantal analoge abonnees dat UPC verlaat, keert niet iedereen terug als digitale abonnee. Hierdoor krimpt het marktaandeel van UPC op de Nederlandse televisiemarkt.
Een jaar geleden had @Home nog 305.000 digitale televisieabonnees. Van de huidige half miljoen digitale televisieabonnees heeft ongeveer de helft het basispakket. De andere helft heeft een abonnement op een uitgebreider zenderpakket. Daarnaast hebben 10.000 abonnees bij @Home een extra abonnement op het HDTV-zenderpakket.
Het aantal analoge televisieabonnees is bij @Home nog steeds het grootst. Van de 1,7 miljoen televisieabonnees nemen 1,2 miljoen alleen analoge televisie af.
De stijging van het aantal digitale televisieabonnees bij @Home staat in een schril contrast met de stagnatie van het aantal digitale televisieklanten bij kabelbedrijf UPC. Dat kabelbedrijf verliest op dit moment zelfs televisieabonnees. Van het aantal analoge abonnees dat UPC verlaat, keert niet iedereen terug als digitale abonnee. Hierdoor krimpt het marktaandeel van UPC op de Nederlandse televisiemarkt.
@HomeUPCZeskodigitale tv