1. Nieuws

    Nederlander kiest vaker voor Triple Play

    Nederlandse gezinnen kiezen er steeds vaker voor om televisie, internet en telefoniediensten, het zogenaamde Triple Play, bij één aanbieder af te nemen.
    Jarco Kriek
    10 april 2008
    comments 0
    Nederlander kiest vaker voor Triple Play
    Nederlandse gezinnen kiezen er steeds vaker voor om televisie, internet en telefoniediensten, het zogenaamde Triple Play, bij één aanbieder af te nemen. Dat blijkt uit een onderzoek dat TNO-NIPO in opdracht van kabelexploitant UPC heeft uitgevoerd.

    In 2006 en 2007 steeg het aantal huishoudens dat deze diensten bij één aanbieder afneemt naar 24 procent. Het aantal consumenten dat slechts één dienst per aanbieder afneemt daalde van bijna 60 procent eind 2005 tot 34 procent eind 2006. De meeste Nederlanders - 42 procent - nemen twee digitale diensten per aanbieder af.
     
    Als groot voordeel van Triple Play noemen de ondervraagden de prijs van het totale abonnement, het aanbod, het gemak van één factuur en het oplossen van technische problemen.

    In de praktijk blijkt echter dat de storingsgevoeligheid van een Triple Play-pakket groter is dan die bij afname van verschillende aanbieders. Wanneer er bijvoorbeeld bij een Triple Play-aanbieder storing is op het internetnetwerk, dan is de kans groot dat ook de telefoniediensten van de provider eronder lijden.
     
    UPC is zelf een grote reclamecampagne begonnen om meer Triple Play-abonnees binnen te halen. Met het nieuwe product 'UPC op maat' kan de abonnee zijn eigen Triple Play-pakket samenstellen. Van de drie zelf gekozen diensten betaalt de abonnee er uiteindelijk maar twee.

    De eerste aanbieder van Triple Play-diensten in Nederland was Versatel. Bijna drie jaar geleden haalde deze provider de live uitzendrechten van het Eredivisievoetbal binnen. Dat was aanleiding om via het zelf aangelegde ADSL2+ netwerk telefonie, breedbandig internet en televisie te gaan aanbieden. Door de hoge kosten voor aanleg van het netwerk en de uitzendrechten van het Eredivisievoetbal leidde Versatel grote verliezen en werd opgekocht door het Zweedse Tele2.
    Triple PlayUPCTNO-NIPO

    Reacties

  1. TV-TIP Hunted

    Hunted
    NPO 3 om 20:25 uur
    Het derde seizoen alweer van Hunted. Veertien mensen proberen van de radar te verdwijnen en dat 500 uur vol te houden. Iets wat elk jaar lastiger lijkt te worden. In het eerste seizoen lukte het marinier (logisch) Evert, vorig seizoen slaagde student (logisch) Omar.

    Doe mee en win!

    • *

      5X VIP-PAKKET BOHEMIAN RHAPSODY

      Bohemian Rhapsody is een ode aan Queen, de muziek en hun uitzonderlijke zanger Freddie Mercury. De film volgt de snelle opkomst van de band aan de hand van hun iconische liedjes en revolutionaire geluid. Totaal TV mag vijf keer een VIP-pakket voor dit muziekdrama weggeven, met daarin een t-shirt, een plectrum en een zonnebril en natuurlijk twee bioscoopkaartjes.

    TV-TIP Olympus Has Fallen

    Olympus Has Fallen
    RTL 7 om 20:30 uur
    Na een minder geslaagd uitstapje naar de romantische comedies, is Gerard Butler eindelijk terug op vertrouwd actie-terrein. Dat is net op tijd, want een stel overijverige Noord-Koreaanse griezels legt het Witte Huis in puin en gijzelt de Amerikaanse president. Dit levert voor ons fijn hersenloos popcornvermaak op.