1. Nieuws

    Nederlander kiest vaker voor Triple Play

    Nederlandse gezinnen kiezen er steeds vaker voor om televisie, internet en telefoniediensten, het zogenaamde Triple Play, bij één aanbieder af te nemen.
    Jarco Kriek
    10 april 2008
    comments 0
    Nederlander kiest vaker voor Triple Play
    Nederlandse gezinnen kiezen er steeds vaker voor om televisie, internet en telefoniediensten, het zogenaamde Triple Play, bij één aanbieder af te nemen. Dat blijkt uit een onderzoek dat TNO-NIPO in opdracht van kabelexploitant UPC heeft uitgevoerd.

    In 2006 en 2007 steeg het aantal huishoudens dat deze diensten bij één aanbieder afneemt naar 24 procent. Het aantal consumenten dat slechts één dienst per aanbieder afneemt daalde van bijna 60 procent eind 2005 tot 34 procent eind 2006. De meeste Nederlanders - 42 procent - nemen twee digitale diensten per aanbieder af.
     
    Als groot voordeel van Triple Play noemen de ondervraagden de prijs van het totale abonnement, het aanbod, het gemak van één factuur en het oplossen van technische problemen.

    In de praktijk blijkt echter dat de storingsgevoeligheid van een Triple Play-pakket groter is dan die bij afname van verschillende aanbieders. Wanneer er bijvoorbeeld bij een Triple Play-aanbieder storing is op het internetnetwerk, dan is de kans groot dat ook de telefoniediensten van de provider eronder lijden.
     
    UPC is zelf een grote reclamecampagne begonnen om meer Triple Play-abonnees binnen te halen. Met het nieuwe product 'UPC op maat' kan de abonnee zijn eigen Triple Play-pakket samenstellen. Van de drie zelf gekozen diensten betaalt de abonnee er uiteindelijk maar twee.

    De eerste aanbieder van Triple Play-diensten in Nederland was Versatel. Bijna drie jaar geleden haalde deze provider de live uitzendrechten van het Eredivisievoetbal binnen. Dat was aanleiding om via het zelf aangelegde ADSL2+ netwerk telefonie, breedbandig internet en televisie te gaan aanbieden. Door de hoge kosten voor aanleg van het netwerk en de uitzendrechten van het Eredivisievoetbal leidde Versatel grote verliezen en werd opgekocht door het Zweedse Tele2.
    Triple PlayUPCTNO-NIPO

    Reacties

  1. TV-TIP Tour de France

    Tour de France
    NPO 1 om 13:15 uur
    Nairo Quintana werkt weer aan zijn grote doel: de Tourwinst. Toch doemt er een probleem op. Movistar heeft zich versterkt met Mikel Landa, vorig jaar de rebel van Sky. Dan heeft de ploeg dus het paard van Troje binnengehaald, want Landa gaat: ‘nooit meer voor een kopman werken’. Wat zal dat opleveren in de eerste bergetappe.

    Doe mee en win!

    • *

      5X VIP- PAKKET MISSION: IMPOSSIBLE FALLOUT

      Samen met zijn IMF-team bevindt Ethan Hunt zich in een race tegen de klok nadat een missie verkeerd afloopt. Totaal TV mag vijf keer een VIP-pakket voor deze 3D-actiefilm weggeven, met daarin twee kaartjes, maar ook een phone grip én de dvd van Mission: Impossible - Rogue Nation.

    TV-TIP Het gevoel van De Vierdaagse

    Het gevoel van De Vierdaagse
    NPO 1 om 19:10 uur
    Als Fons de Poel aan de Vierdaagse denkt, krijgt hij kriebels in het vooronder. Als rasechte Nijmegenaar (in 2003 maakte hij nog het singeltje ‘Go NEC, We Gaan Europa in’) kan hij het gevoel van de Vierdaagse pas écht overbrengen. Hij weet namelijk precies wanneer de wandelaars hun brandpunt bereiken.