Kies nú voor een abonnement met korting Word abonnee
Abonneer nú met korting Word abonnee
  1. Nieuws

    RTL gaat reclame voor Discovery, FOX en Viacom verkopen

    RTL Nederland bereidt zich voor op een nieuwe toekomst waarin lineaire televisie een minder prominente rol krijgt. Het heeft hiervoor reclameverkooporganisatie BrandDeli gekocht.
    Jan-Hein Visser
    20 december 2018
    comments 0
    RTL gaat reclame voor Discovery, FOX en Viacom verkopen
    Foto ANP

    Gelijktijdig met de overname van BrandDeli heeft RTL een reclamedeal met Discovery Benelux (Discovery), Fox Networks Group Benelux (FOX) en Viacom International Media Networks (Viacom) gemaakt. RTL krijgt gedurende ten minste drie jaar het recht om reclamezendtijd op zenders en advertentieruimte voor online-uitingen van Discovery, FOX en Viacom te verkopen.

     

    Adverteerders

    Door de samenwerking ontstaan voor RTL meer kansen om adverteerders meer mogelijkheden te geven om specifieker richting hun doelgroep te adverteren. Een groter publiek is voor veel adverteerders aantrekkelijk. Discovery, FOX en Viacom behouden wel de mogelijkheid om hun programma’s door bedrijven te laten sponsoren. BrandDeli verkoopt ook reclamezendtijd voor zenders als BBC First en Disney Channel. Ook reclame op betaalzenders zoals FOX Sports en Ziggo Sport worden door de reclameverkooporganisatie verkocht.

    RTLRTL NederlandBrandDelireclamereclamezendtijdadverteerdersadverterenDiscovery BeneluxFOXFOX SportsViacomZiggo SportBBC FirstDisneyDisney Channel

    Reacties

  1. TV-TIP Costa!!

    Costa!!
    RTL 8 om 20:25 uur
    Anna (Abbey Hoes) gaat met haar vriendin Bibi naar Spanje om de fameuze club te zien waar haar moeder Frida (Katja Schuurman) ooit werkte in Costa!. Die blijkt inmiddels behoorlijk vervallen. Samen met nieuwe vrienden besluiten ze de bar weer in ere te herstellen. Zal Anna net als haar moeder de liefde vinden op deze mooie plek?

    TV-TIP Steenrijk, Straatarm

    Steenrijk, Straatarm
    SBS6 om 20:30 uur
    Hoewel Nederland een rijk land is, leven bijna een miljoen mensen in armoede. Ook Nederlanders die een comfortabel leventje leiden kunnen met een beetje pech in een financieel ravijn terechtkomen. In de nieuwe reeks van Steenrijk, Straatarm ruilen pechvogels weer een week van leven met landgenoten die wél in de slappe was zitten. Vorig seizoen groeide de kritiek op het programma. Zijn de deelnemers met een kleine beurs echt geholpen als ze hun weekbudget uitgeven aan dure sneakers, etentjes of onberispelijke maatpakken? Waarschijnlijk niet echt, maar in Steenrijk, Straatarm hebben ze wel de tijd van hun leven en dát is ook wat waard.

    Interview