1. Nieuws

    Veelbelovende start UPC shop-in-shop concept

    Mediabedrijf UPC is een week geleden geruisloos gestart met het nieuwe shop-in-shop (S-i-S) concept. Hierbij wordt een UPC Store achtige omgeving gecreëerd in een bestaande elektronicawinkel.
    Jarco Kriek
    30 maart 2011
    comments 0
    Veelbelovende start UPC shop-in-shop concept

    Mediabedrijf UPC is een week geleden geruisloos gestart met het nieuwe shop-in-shop (S-i-S) concept. Hierbij wordt een UPC-omgeving gecreëerd in een bestaande elektronicawinkel. MediaMarkt Amsterdam Arena had de primeur.

    UPC wil het aantal nieuwe klanten met shop-in-shop vergroten. Wanneer de consument in MediaMarkt Amsterdam Arena een nieuwe televisie koopt kan men bij de UPC S-i-S direct een digitaal televisieabonnement afsluiten. Men krijgt direct de Mediabox mee naar huis en bij thuiskomst kan men direct de Mediabox op de nieuw aangekochte televisie aansluiten en installeren. Daarna kan men direct naar alle televisie- en radiozenders kijken en luisteren overeenkomstig het afgesloten zenderpakket. Natuurlijk kan men in deze S-i-S winkelomgevingen van UPC ook zonder de aankoop van een nieuwe televisie of andere apparatuur een nieuw abonnement afsluiten.

    De eerste ervaringen zijn volgens UPC mediawoordvoerder Ronald Sutmuller positief: "We zijn nu een week live als shop-in-shop Mediamarkt. Het is de eerste S-i-S van UPC en de eerste ervaringen van zowel de klant, van ons als die van Mediamarkt zijn goed. We zien dat veel spontane shoppers de S-i-S bezoeken; 70% wordt uiteindelijk nieuwe klant bij ons wanneer zij onze winkel in de MediaMarkt bezoeken. Zij worden doorverwezen wanneer zij, bijvoorbeeld, een televisie hebben gekocht in de MediaMarkt. Door het huurmodel dat wij voor onze Mediaboxen hanteren en de directe uitgifte - klanten krijgen net als in het UPC Center de Mediabox direct mee - is de interesse groot.”

    Wat betreft klantbenadering maakt UPC geen onderscheid tussen de eigen UPC Centers en de S-i-S locaties in bestaande winkelketens. "Wij zien de retail als een verlengstuk van onze eigen winkels” verduidelijkt Sutmuller. Die sluit overigens niet uit dat er op korte termijn meer UPC S-i-S locaties bij zullen komen. "Andere retailers vinden deze S-i-S een interessant concept. Sommigen hebben ons zelfs benaderd om de mogelijkheden te bespreken. We zijn dus in gesprek met enkele grote retailers voor een S-i-S. Die gesprekken bevinden zich in wisselende stadia.”


    UPCMediaMarktS-i-Sshop-in-shopUPC Center

    Reacties

  1. TV-TIP Hufterproef

    Hufterproef
    NPO 3 om 20:25 uur
    Hoe (a)sociaal is Nederland? Verborgen camera's halen de waarheid boven tafel. Laten omstanders hufterig gedrag lekker gebeuren of grijpen ze in? In deze aflevering zie je onder meer een schermzieke moeder en een eenarmige vrouw die op straat wordt belaagd door een man met haast.

    Doe mee en win!

    • *

      5X VIP-PAKKET THE GIRL IN THE SPIDERS WEB

      Lisbeth Salander, het bekende personage uit de populaire Millennium-boeken, keert terug in The Girl in the Spider’s Web. Het is de eerste verfilming van de bestseller. Totaal TV mag vijf keer een VIP-pakket voor deze dramathriller weggeven, met daarin het boek (filmeditie) en twee bioscoopkaartjes.

    TV-TIP The Girl With the Dragon Tattoo

    The Girl With the Dragon Tattoo
    Veronica om 20:30 uur
    We hielden ons hart vast toen bekend werd dat er ook een Amerikaanse filmversie zou worden gemaakt van Stieg Larssons bestseller, maar het pakte goed uit. Journalist Mikael Blomkvist (Daniel Craig) wordt door de rijke Henrik Vanger (Christopher Plummer) gevraagd diens verdwenen kleindochter te zoeken.