Kies nú voor een abonnement met korting Word abonnee
Abonneer nú met korting Word abonnee
  1. Nieuws

    Digitenne verliest 100.000 klanten

    Het budget tv-product Digitenne van telecombedrijf KPN heeft in één jaar tijd 108.000 klanten verloren. Slechts een deel van de klanten stapte over naar Interactieve TV van KPN.
    Jarco Kriek
    27 oktober 2013
    comments 0
    Digitenne verliest 100.000 klanten
    Foto: ANP

    Het budget tv-product Digitenne van telecombedrijf KPN heeft in één jaar tijd 108.000 klanten verloren. Slechts een deel van de klanten stapte over naar het betere tv-product Interactieve TV van KPN.

    Op het hoogtepunt had Digitenne rond een miljoen klanten. Dat had onder meer met de goedkope prijs te maken. Voor een aanbod van meer dan de veertig tv- en radiozenders betaalde men €6,95 per maand. Voor dit bedrag kon men naar de populairste tv- en radiozenders kijken en luisteren. Daarmee was Digitenne verreweg de goedkoopste manier om een redelijk zenderaanbod in huis te halen.

    Veel duurder

    KPN heeft Digitenne gebruikt om een goede marktpositie op de Nederlandse tv-markt te verwerven. Toen het bedrijf uiteindelijk succesvol via internet het kwantitatieve en kwalitatief betere tv-product Interactieve TV in de markt had gezet, is men begonnen om Digitenne-klanten te laten migreren naar Interactieve TV. Zo was er via Digitenne een speciaal informatiekanaal over Interactieve TV te bekijken. Vanaf deze periode maakte KPN stapsgewijs het abonnement van Digitenne duurder. Een abonnement op Digitenne kost vanaf 1 juli – na een prijsstijging van bijna dertig procent - €12,50 per maand. Hierdoor is tv-kijken via enkele kleinere kabelbedrijven en bij CanalDigitaal via de satelliet goedkoper geworden.
    KPNDigitenneklantverliesDVB-TdigitaaletherCanalDigitaalInteractieve TVglasvezelADSLVDSLDSL

    Reacties

  1. TV-TIP Der Theo

    Der Theo
    NPO 1 om 22:20 uur
    Nederland en Duitsland delen een lange geschiedenis, en door de jaren heen is onze mening over de Duitsers vaak veranderd. Vast staat dat ze in Duitsland dingen kunnen waar we in Nederland alleen maar van dromen, zoals goede auto's maken en WK's winnen. Cabaretier Theo Maassen reist door ons buurland om te kijken waar we van elkaar verschillen én waarin we op elkaar lijken. Theo trapt af met een zoektocht naar een zwak punt van de Duitsers: hun legendarische gebrek aan humor.

    Interview