Kies nú voor een abonnement met korting Word abonnee
Abonneer nú met korting Word abonnee
  1. Nieuws

    Webwinkel hoeft geen LCD-tv voor 100 euro te leveren

    Hoewel de site van postorderaar Otto LCD-tv's aanbood voor 99 euro, hoeft de webwinkel deze niet te leveren.
    23 januari 2008
    comments 0
    Webwinkel hoeft geen LCD-tv voor 100 euro te leveren
    Hoewel de site van postorderaar Otto LCD-tv's aanbood voor 99 euro, hoeft de webwinkel deze niet te leveren.

    Dat oordeelde de rechtbank in Den Bosch deze week na een langslepende zaak.
     
    Otto bood in oktober 2006 op zijn website drie tv's aan voor 99 euro. Een medewerker had per ongeluk de prijs van een wandsteun ingevoerd als prijs voor de televisie. De 'aanbieding' stond een week lang op de website en vele tienduizenden mensen bestelden de tv. Otto weigerde te leveren.
     
    Een groep van 850 teleurgestelde kopers spande hierop een rechtszaak aan waarin zij eisten dat de webwinkel overging tot levering. In januari 2007 wees een rechter deze eis al af. Nu is de eis nogmaals in hoger beroep afgewezen.

    Het hof vindt dat een gemiddeld geïnformeerde consument, die van plan is een LCD-televisie te kopen, kan weten dat het prijspeil van een HD ready breedbeeld LCD-televisie van een A-merk veel hoger ligt dan 99 euro, licht de rechtbank toe. Ook bleek volgens de rechtbank nergens dat het hier om een actie ging, terwijl Otto dat bij andere aanbiedingen wel duidelijk aangeeft.
    lcd-tvOttorechtbankaanbieding

    Reacties

  1. TV-TIP The Proposal

    The Proposal
    RTL 8 om 20:25 uur
    De Canadese Margaret (Sandra Bullock) heeft een goede baan in de VS. Haar verblijfsvergunning is bijna verlopen, waardoor ze het risico loopt dat ze het land moet verlaten. Daar is maar één oplossing voor: trouwen. Dus dwingt ze haar assistent Andrew (Ryan Reynolds), die ze al jarenlang het leven zuur maakt, tot een huwelijk.

    TV-TIP The Rise and Fall of Victoria's Secret

    The Rise and Fall of Victoria's Secret
    RTL Z om 20:30 uur
    Een paar jaar geleden was het lingeriemerk Victoria’s Secret het helemaal. Met de mooiste modellen, flitsende fashion shows en een exclusief imago veroverden Victoria’s bustehouders en stringetjes de wereld. Achter de schermen van het bedrijf ging echter een door en door verrotte wereld schuil. CEO Les Wexner werkte samen met de beruchte viespeuk Jeffrey Epstein, en de cultuur binnen het bedrijf bleek keihard én vrouwonvriendelijk. Door alle negatieve publiciteit vielen de ‘angels’ keihard van hun wolkjes af, en ging de lingeriegigant een paar jaar geleden zelfs ten onder.

    Interview